messinmyhead

Kraina Zgryźliwego Tetryka

Wybrane ośrodki nerd kultury w polskim internecie

Dawno nie było tu żadnej aktualki oj dawno. Czas odkurzyć nieco łamy tego bloga. Dalej nie mogę nic obiecać w kwestii regularności wpisów, bo zajęć jednak trochę mam, ale z tym jeszcze się zobaczy.

A dzisiejszy wpis znowu ma charakter reklamowy. Jesteś geekiem, cartoon nerdem, maniakiem komiksów, czy innym freakiem, którego tzw. normalni ludzie, aka nudziarze zwykli określać osobą bez życia? Na bank szukasz w necie miejsc zrzeszających podobnych tobie. A może ciekawią cię po prostu małe projekty pojedynczych osob realizujących swoje pasje, bo zwyczajnie lubisz czytać takie rzeczy? Być może na tej subiektywnej liście wybranych ośrodków nerd kultury w polskim internecie znajdziesz coś dla siebie! Przyjrzyjmy się zatem kilku ciekawym stronom. nie oczekujcie wyczerpującego spisu wszystkich tego portali. Nadmieniam tylko o stronach, które raz znam i dwa na które zaglądam, czy to regularnie, czy też od czasu do czasu.

Transformery.pl

Portal jak na razie najbliższy memu sercu. Udzielam się tutaj aktywnie od roku, a zaglądałem tam jako gość już od czasów liceum. Obecnie udzielam się regularnie, użyczyłem ekipie parę moich tekstów, pomału zaczynają powstawać też takie nakierowane bezpośrednio na ową stronkę. Niedawno obchodziliśmy piąte urodziny zaistnienia w internecie, w czasie których nadarzyła się okazja do licznych wspominek na temat rozwoju fandomu transformujących się robotów w Polsce. Strona oferuje multum aktrakcji, ciekawych rozmów, tworzonych przez użytkowników recenzji figurek, rankingów i konkursów w których użytkownicy wygrywają ciekawe nagrody rzeczowe (sam jestem laureatem jednego z nich). Skupiamy się nie tylko na uniwersum Transformers, bardzo prężna jest podsekcja „GIjoe”, swoje do powiedzenia mają też fani serii „Gundam”. Strona współpracuje nawet z Hasbro Polska. Generalnie jeśli tylko ktoś ma ochotę ponerdzić, nie tylko na temat różnej maści wielkich robotów serdecznie tutaj zapraszam, czy na samo forum, czy na chata. Ekipa jest sympatyczna i wyjątkowo zgrana o czym świadczą liczne ogólno polskie zloty tej społeczności.

LugPOL

Polski klub dorosłych fanów klocków LEGO. Obecnie udzielam się tutaj rzadko z uwagi na brak czasu i codzienny wysyp ogromnej ilości nowych postów. Nie mniej do forum mam wielki sentyment, to tutaj zacząłem rozmawiać na poważnie o swojej dziecięcej pasji jaką od zawsze były duńskie klocki. Rzesza użytkownikow w różnym wieku prezentuje tutaj swoje konstrukcje, które stoją na naprawdę wysokim poziome. Gdy poświęci się trochę czasu na podziwianie odtworzonych w najdrobniejszych szczegółach modeli aut, innych pojazdów, tematycznych scenek, czy wielkich, odpicowanych dioram za nic nie spojrzy się już drugi raz na LEGO jako na zabawkę tylko dla dzieci. Kilka prac LUGPOLowców zdarzyło mi się oglądać na żywo rok temu na Pyrkonie i było to niezapomniane wrażenie. Jeśli tylko chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na temat jak najbardziej profesjonalnego budowania i wykorzystywania LEGO wręcz jako modelarskiego budulca gorąco polecam.

Wielkie Roboty

Czułem się zobowiązany wspomnieć o WK z racji tego iż jakiś czas temu blog zaprzyjaźnił się z messinmyhead. Mamy tu do czynienia z blogiem tematycznym współtworzonym przez pięciu pasjonatów, w tym część ekipy Transformery.pl (tutaj pozdrawiam BrokenFanga i McGazdę!) na której to stronie Wielkie Roboty mają cały wydzielony dział tematyczny. Znajdziemy tutaj recenzje figurek i modeli (głównie z serii „Gundam”) a także komiksów, filmów i seriali z tego uniwersum. Znajdzie się również parę wpisów na temat Macross i Armored Core. Sam zaglądam tu coraz częściej gdyż recenzje pisane są zgrabnie i z polotem co mi się podoba. Uwagę zwracają zwłaszcza drobiazgowe raporty z budowy modeli. Tematyka to co prawda nie całkiem mój konik, gdyż jeśli chodzi o wszyskie gandamy, czy macrossy jestem kompletnym laikiem. Nie mniej dzięki zamieszczonym tutaj tekstom przestałem chociaż nazywać wszystkie bez wyjątku roboty z uniwersum Sunrise Gundamami, a walka z własną ignoracją zawsze się przydaje 😉

Tak Złe że aż Dobre

Fantastyczny blog skupiający się na tematyce wszelkich rzeczy tak nieziemskich w prezentowanym przez siebie kiczu, że aż przez to wspaniałych. Autor skupia się głównie na komiksowych potworkach, ale nie brakuje tu również wzmianek o figurkach, gadżetach serialach animowanych i innych rzeczach, które musiały się zrodzić w tak zakręconych umysłach, że aż trudno uwierzyć, że ich autorzy nie wspomagali się w twórczym procesie naprędce skręconym blantem. Aktualizcje są bardzo częste, zaglądam tu praktycznie codziennie gdyż autor pisze z polotem i wygrzebuje z czeluści zapomnienia naprawdę bekowe rzeczy.

figurkowo.com

Tym razem coś dla fanów mangowych motywów odlanych w plastiku… do dobra, przede wszystkim mangowych lasek odlanych w plastiku. Na forum nie ma może jakiegoś ponadprzeciętnego ruchu, ale warto zwrócić na nie uwagę jeśli wsiąknęło się w kolekcjonerstwo i nachodzi nas ochota na pierwsze zakupy za granicą. Można tutaj poczytać kilka ciekawych artykułów na temat kupowania w sieci, recenzje tak figurek jak i sklepów czy poradniki dotyczące unikania podróbek, a także opisane bardzo ludzkim i przystępnym językiem różnice między poszczególnymi rodzajami międzynarodowych wysyłek. Nie powiem, przydatne.

Polish Figure Collectors

Strona pewnego kolekcjonera z Siemianowic. Jeśli jest w Polsce ktoś przed kim figurki TMNT nie skrywają żadnych tajemnic to jest to właśnie ten gość. Na stronie czeka masa ciekawych zdjęć starego figurkowego stuffu, nie tylko ze stajni słynnych zmutowanych żółwi. Dodatkowo ciekawostki, artykuły, linki. No jest tego sporo. Jeśli kiedykolwiek nurtowało was po ile mogą chodzić na ebayu stare zabawki i dlaczego niektórzy są gotowi zapłacić za nigdy nie odpakowaną figurkę z przed piętnastu lat równowartość małej wioski z Kambodży to jest to miejsce dla was. Do śledzenia również na facebooku.

Blog QQS’a | O klockach i nie tylko

Powracam na chwilę do tematyki LEGO prezentując blog QQS’a, mojego znajomego zarówno z LUGpolu oraz Transformery.pl. Chłopak buduje z LEGO i przy okazji interesuje się mechami. Jeśli istnieje bardziej nerdowska mieszanka to prawdopodobnie powinna ona rozsadzić wszechświat od środka. Mam wielu ulubionych polskich MOCerów (od MOC – My Own Creation, termin na określenie własnych konstrukcji w klockowym fandomie), ale poczynania QQS’a śledzę ze szczególną przyjemnością. Chłopak ma pomysły, potrafi je zaprezentować i o nich mówić. Obczajcie jego prace łączące obie pasje o których wspomniałem. Acz kto wie, może ja tu się wypowiadam z sympatią, a on, czy ktoś jemu podobny zbuduje w przyszłości coś równie złowrogiego co T-800 aka Arnold Gubernator?

starwarsy.pl

I na koniec coś co darzę szczególnym sentymentem, choć nie zaglądałem tutaj ładne parę lat. Prowadzone z wielkim przymrużeniem oka wirtualne muzeum ciekawostek i gadżetow związanych z Gwiezdnymi Wojnami. Jedna z pierwszych stron w jakie zacząłem odwiedzać odkąd odkryłem kafejki internetowe. Naprawdę szczerze polecam przejrzeć zawartość strony. Czytając kiedyś opinie na temat starych figurek Kennera, czy też ich bootlegów autentycznie płakałem ze śmiechu. Podobnie ma się sprawa z fanowskimi komiksami, komentarzami do scen z filmów czy opisy SW tazos (pamięta to ktoś jeszcze?) Jeśli ktoś nie zna, niech koniecznie to nadrobi! Jest z tego niemalże tyle samo śmiechu co ze „Space balls” czy innych parodii sagi Lucasa.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Wybrane ośrodki nerd kultury w polskim internecie

  1. Jest mi bardzo miło, że umieściłeś w spisie mój blog 😉 Chociaż sam mam wątpliwości, czy można go nazwać jednym z ośrodków Nerd kultury. Ot, jak coś mam, to się na blogu dzielę. Jakiejś zastraszającej aktywności na nim nie ma, ale ja nie narzekam, bo wreszcie znalazłem miejsce, gdzie mogę cały swój stuff przechowywać.

Skomentuj

